en nu de waarheid...wie o wie

  • papillo

    wie is er echt afgevallen dankzij zumba ik geloof niet zo in die tellsell praatjes ik ben echt veel te zwaar,

    momenteel ben ik aan het modifasten en wil graag wat sporten maar zie met mijn omvang de sportschool blikken niet zo zitten

    dus val je af van zumba? of kan ik beter verder gaan met wii fit/sports of hardlopen

    alvast bedankt voor je reactie

  • Saskia

    Misschien moet je je er eens in verdiepen dat als jij wilt afvallen voor jouw figuur, dat je dan gericht moet trainen met een hartslagmeter.

    - bereken bv via een sportschool of op internet je hartslag zone voor afvallen (oftewel je vetverbrandingszone)

    - probeer dan tijdens de lessen zo lang mogelijk in deze zone te blijven door bv te springen, intensief te dansen o.i.d.

    Voila, je valt af.

    Train jij niet in je zone dan val je ook niet af. Heel simpel. En zo hard hoef je je best er niet voor te doen (is inprincipe bij hartslag 136 al wel voldoende) maar het gaat erom dat je lang (minimaal 10 minuten) in deze zone blijft!!!

    Als ik mijzelf als voorbeeld neem:

    Ik heb altijd mijn hartslagmeter aan tijdens de zumba, als ik te hoog kom, doe ik rustig aan, gaat mijn hartslag te laag dan ga ik een beetje fanatieker de bewegingen doen!

    BV springen!!! Zodra de trainster een ander liedje op wil zetten staat de hele groep stil te wachten, ja dan gaat ie weer omlaag en duurt het weer ff vor je in je zone zit. Niet efficient he!

    Als je niet naar een sportschool wilt probeer dan eens joggen, maar wel met een hartslagmeter, want bij joggen zit je als snel te hoog met de hartslag (160) en dan val je ook weer niet genoeg af!

    succes

  • mar

    Hoi,

    Ik ben sinds een paar weken bezig met zumba en het is echt heel erg leuk. Maar afvallen door alleen zumba… No way. Het is inderdaad belangrijk om op een sportschool te kijken wat het beste is om af te valle qua training. Ik zit zelf ook met dit probleem en ben sinds twee maanden weer bezig met dieten. Ben bij de dietiste geweest en nu bezig mijn eetpatroon aan te passen. Dwz minder eten (kleinere porties) en andere dingen eten en wel nog genieten van lekkere dingen, alleen minder vaak. En dat in combinatie met sporten. Het sporten en de zumba zorgen er wel voor dat je lichaam weer strakker wordt, dus je lijkt wel slanker, maar de kilo's gaan er echt niet af door alleen het sporten!

    Veel succes met het afvallen en de zumba!

    Groeten, Mar

  • Cindy

    Met Zumba verbrand je wel veel calorieen, je gaat er gigantisch van zweten , en dan praat ik uit eigen ervaring! Als je wilt afvallen dan moet je dat inderdd d.m.v voeding aanpassen( niet minder gaan eten, maar kleinere porties en wat vaker op een dag eten), en natuurlijk hoort daar bewegen bij en dan is Zumba een prima calorie verbrander om te doen!!

    En mensen, vooral de dames zijn altijd zo gefocused op die kilo´s die eraf moeten, maar het gaat meer om je vet percentage!

    En om nu 1 of 2 keer bij je diet te gaan sporten zeg ik gewoon dat dat te weinig is om af te vallen.

    Wil je het goe daanpakken, dan ga je 4 x per week sportenbijv. ma/wo/vr en zondag om de dag dus, en dan niet alleen cardio maar ook wat krachttraining, maar goed door dat krachttraining kan je ook weer aankomen omdat je vet weefsel word omgezet in spierweefsel en dat weegt weegt zwaarder, dus misschien val je dan wel niet zo veel af…

    Dus dames…gooi die weegschaal het raam uit!!!…pas je voeding aan, ga 4 x in de week zumba lessen volgen in combi met krachttraining moet je eens kijken wat er dan gebeurt!!!

    Tsja je moet er wat voor doen, maar dan heb je ook wel wat!!!

  • Chantal

    Hallo allemaal,

    Ik doe bijna elke dag Zumba. Soms is dat 5 keer per week, soms 3 keer en dan 2 dagen niet o.i.d. maar het gaat echt goed. Soepel, strakker lichaam, kilo gaan er echt af simpelweg omdat je gaat bewegen.

    Zumba is vooral goed vol te houden omdat het niet moeilijk is, leuke muziek heeft en je heerlijk bezig bent. Ik vind het super en kijk er naar uit, krijg er energie van!! Ik sta dus 's avonds voor de tv mee te springen, meestal de 20 minuten variant en tussendoor de langere versie met of zonder sticks. HEERLIJK!!!

  • R

    ligt erraan hoe goed je best jij doet , geen snoep en frisdrank en veel water en maar 1 bord eten dat klaargemaakt is met olijfolie . en veel sporten ( zumba idd ) Mensen die zeggen dat ze het niet kunnen doen hun best niet . alles is mogelijk .. als je het maar wilt ;)!