loon zumba instructeur

  • Sheila

    Misschien een brutale vraag maar ik geloof dat iedereen anoniem kan antwoorden…

    ik ben gevraagd om zumba les te gaan geven… ga 2 daagse cursus volgen… maar weet totaaaaaal niet

    wat ik zou moeten vragen per uur.. is er iemand die mij indicatie kan geven?

    superbedankt alvast!

  • zumbagirl

    Hallo

    Er is een verschil in loondienst of freelance en heb je al langer aerobic of dance ervaring.

    Met ervaring groepsles geven.Loondienst +- 20,- bruto en freelance 40,- tot 50,-

    Zonder enige ervaring krijg je toch een stuk minder

    Sucses

  • ikkew

    nou, hier in het zuiden krijg je echt geen 20 euro bruto. kun je blij zijn met de 12,50 bruto, als je dat al krijgt. Ik heb iets van 7 jaar ervaring en zit nu op 14,50 ongeveer. mijn startsalaris was 9,50, dus superweinig. dit is in loondienst en bruto

  • latino

    Ik heb somminge vragen: als ik neem een cursus opleiding van Zumba -instructor met zumba.com . mijn loon word een beetje hoger dan 20.00 neto?

    Moet jij een diploma hebben om Zumba lessen geven? krijg ik een boeten, als ik geen diploma heb?

    Bij zumba.com moet ik elke maand 21.00 euro betalen om DVD/Cd te krijgen. ik denk dat 15.00 euro pero uur pas niet met 21.00euro .het is te laag. mijn idee is dat deze organiztie Zumba.com willen alleen geld,…yes many money. en jij word een slaven. …sorry mijn slecht nederland. Ik ben latino die al bijna 3 jaar in nederland woon. Ik kan niet Zumba les gegen voor alleen 15.00 bruto. het is niets…. 25.00 euro neto wel.

    Wie kunt een antwoord geven?

    gr,

    latino.

  • Kimberly

    Beste Latino,

    Na het volgen van de cursus hoef je niet lid te worden en 30.00 dollar per maand betalen. Je mag daarvoor kiezen. Je kan ook je eigen muziek gebruiken. Dat werkt ook goed en is af en toe leuker.

    Als de mensen van Zumba achter komen dat je onbevoegd les geeft krijg jij en de organisatie voor wie je les geeft een fikse boete.

    hoop je voldoende info te hebben gegeven….

  • Fazerin

    Hoi Kimberly,

    Ik wil graag Zumba instructeur worden, waar kan ik terecht ?

  • Brenda

    Hoi…

    maar waar zijn dan de mensen van Zumba? ik heb gehoord van een collega-instructeur dat zij 200 euro pmnd aan zumba betaald… dus ik ben doodsbang om ook zumba te gaan geven, (terwijl ik wel diploma/s heb) ik wil geen boete…

    Ik heb nog nooit gehoord van een overkoepelende zumba-organisatie in Nederland… dus ik denk dat mijn collega dit een beetje verzint…

    Wie o wie kan me vertellen waar ik me bij moet aansluiten om een boete te voorkomen?

    Groetjes, Brenda

  • Dave

    Hallo Brenda,

    Ik geef sinds vorig jaar les met enorm veel plezier, maar ik heb eerst mijn officiele Zumba certificaat gehaald. Daar krijg je duidelijke instructies over personen die onbevoegd Zumba lessen geven. Ze willen binnen de organisatie van Zumba erg graag weten of er sportscholen/personen zijn die Zumba geven, zonder de juiste bevoegdheid. Daar wordt namelijk echt actie op ondernomen, werd er verteld. Ik vond dat niet zo indrukwekkend, moet ik je zeggen. Maar er staat online ook een forum hierover. In dit forum werd de overtreder enorm hard aangepakt. Slecht voor het imago denk ik, maar ik zou het risico niet willen nemen als sportschoolhouder. Als instructeur is het denk ik ook geen goed idee om het onbevoegd te doen.

    Als je nog vragen hebt, mail maar!

    Succes Dave

  • Virginia

    Hi there,

    Ik las je prikbord en bij deze probeer ik zo goed mogelijk uit te leggen.

    Om zumba les te geven moet je wel certificaat halen en dat is een pré en als ze achter komen dat je geen certificaat hebt, dan kun je wel een boete krijgen.

    En de DVD is erg handig om jou `move´ te verbeteren. Je hoeft geen ZIN member te zijn, maar dan moet je 1x per jaar opnieuw workshop moet volgend om up to date te houden van de nieuwe zumba `move´ en de veranderingen.

    Ik geef zelf nu 6 uur in de week zumba lessen en krijg heel goed betaald. Je moet kunnen onderhandelen met de sportschool. Geloof in jezelf dat je een goede les kan geven.

    Ik vind zelf € 15,00 bruto per uur heel weinig. Heel veel sportscholen geven niet meer dan € 15,00 bruto p.u.

    Heb wel geluk dat im mijn omgeving heel veel mensen heel leuk vinden om zumba te doen. Of je kan ipv bij een sportschool te gaan werken, toch je eigen les (zaal huren, installatie enz hoort ook nog bij) te geven.

    mvg,

    Virginia

  • bianca

    WBT de boetes die je kan krijgen hoeft men niet bang te zijn.

    Als jij latin aerobics of sport lessen geeft met een zumba structruur maar GEEN zumba noemt, dan heeft men als zumba organisatie geen reden jou een boete te geven.

    Eerder zou Les Mills de zumba organisatie een boete kunnen geven vanwege de opzet van de lessen.

    Lijkt veel op Body Jam maar dan met latin muziek